МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
І НАУКИ УКРАЇНИ
пр. Перемоги, 10,
м. Київ, 01135,
тел. (044) 481- 32 -21, факс (044) 236-1049
E-mail: ministry@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ
38621185
Від 30.08.13
№ 1/9-592
На № від
Оцінювання результатів навчання
російської мови та інших мов національних меншин
Оцінювання результатів навчання російської та
інших мов національних меншин здійснюється на основі компетентісного та особистісно-орієнтовного підходів до мовного курсу, який, передусім, має
забезпечити учням уміння ефективно користуватися мовою як засобом спілкування,
пізнання, планування та організації самостійної діяльності; високу
мовленнєву культуру особистості; сприяти
формуванню громадської позиції та
ціннісних орієнтацій.
Вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з мов
національних меншин призначено для таких типів мовних курсів:
I – для загальноосвітніх навчальних закладів із
навчанням мовою національних меншин;
II-A – для загальноосвітніх навчальних закладів із
навчанням українською мовою (початок вивчення з 1 класу);
II-Б – для загальноосвітніх навчальних закладів із
навчанням українською мовою (початок вивчення з 5 класу).
У навчанні мови
пріоритетним є формування комунікативної компетентності, передусім базових умінь і навичок мовленнєвої
діяльності, культури усного і писемного мовлення.
Робота над мовною
теорією, формуванням знань про мову підпорядковується інтересам розвитку
практичних мовних умінь і навичок, що є основою розвитку мовлення. Тому
оцінювання (особливо при вивченні мови як другої) стосується усіх видів
мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письма.
Комунікативна спрямованість шкільних курсів
мов національних меншин обумовлює оцінювання результатів навчання з огляду на необхідність
розвитку творчих здібностей, ініціативності, пізнавальної самостійності школярів,
їх уміння працювати з інформацією, критично осмислювати її, застосовувати для
вирішення життєвих проблем.
В оцінюванні результатів навчання мови слід
враховувати, що мова є не лише предметом вивчення, а й засобом навчання інших
предметів, що підвищує вимоги до рівня сформованості мовленнєвих навичок
школярів.
Об'єктами регулярної перевірки та оцінювання є складники комунікативної
компетентності:
– мовленнєві вміння з читання, аудіювання,
говоріння, письма;
– знання з мови та мовні вміння;
– орфографічні та пунктуаційні уміння.
Відмінності між варіантами оцінювання
навчальних досягнень учнів із зазначених мовних курсів визначаються вимогами
навчальних програм і полягають в обсягах і рівнях складності текстів, що
пропонуються для аудіювання, читання, переказування, списування чи диктанту; в
обсязі висловлювань, які складають учні. Зазначені варіанти відрізняються
видами робіт з мовленнєвої діяльності, які перевіряються у тому чи іншому
класі.
2
Для перевірки знань з мови і мовних, орфографічних
і пунктуаційних умінь у різних варіантах
курсу застосовують різні види контрольних робіт по класах (завдання тестового
характеру, списування, зорово-слуховий диктант, слуховий диктант). |