Методические рекомендации 2017-2018 учебный год скачать
Рекомендації вчителям російської мови, літератури, світової літератури
2014-2015 уч.г.
2013-2014 учебный год
Засідання РМО від 30.08.2013
Ознайомившись з нормативно-методичною документацією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, Дніпропетровського обласного інституту післядипломної освіти, обговоривши шляхи вирішення проблем викладання російської мови, літератури, світової літератури у системі формування креативної освіти у наступному навчальному році, рекомендуємо ШМо, вчителям-предметникам:
- проаналізувати роботу МО, визначити рейтингові місця за підсумками роботи за рік за системою, рекомендованою ДОІППО;
- продовжувати вивчення та впровадження науково-методичної проблеми області «Формування креативної освіти для розвитку інноваційної особистості» та узагальнення досвіду роботи;
- ознайомитись з новою нормативною документацією та спланувати роботу ШМО з її урахуванням;
- спланувати та провести засідання круглого столу з актуальних питань викладання предметів;
- вивчати та узагальнювати досвіти роботи вчителів міста за провідними методичними проблемами;
- заохочувати вчителів до участі в обласних творчих філологічних майстернях;
- спланувати підготовку вчителів світової літератури до участі у майбутніх
конкурсах «Учитель року» у відповідній номінації;
- активізувати роботу з розміщення публікацій з висвітлення власного
педагогічного досвіду у фахових виданнях;
- підвищувати професійну компетенцію шляхом участі у семінарах,
конференціях, конкурсах та обласних творчих філологічних майстернях;
- приділяти особливу увагу розвитку обдарованої дитини, сприяти участі у конкурсних заходах та олімпіадному русі.
З метою успішного початку 2013-2014 н.р. вчителям, які будуть викладати навчальні предмети
в 5 класах пропонуємо сформувати навчально-методичне портфоліо:
1. Державний стандарт базової і повної середньої освіти.
2. Програми навчальних предметів.
3. Методичні рекомендації МОН щодо викладання навчальних предметів.
4. Календарно-тематичне планування.
5. Розробки уроків.
6. Дидактичні матеріали.
7. Матеріали виставки педагогічних ідей з данного питання.
8. Матеріали психологічної підтримки навчання 5-класників в адаптаційному періоді.
Опрацювати:
-Лист МОН №1/9-368 від 24.05.2013 р.Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі.
- Лист МОН від 15.07.13 № 1/9-493 Про орієнтовний перелік навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 2-х та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» у 2013/2014 навчальномуроці 5 класи загальноосвітніх навчальних закладів перейдуть на навчання за новими програмами для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, з якими необхідно ознайомитися на сайті Міністерства освіти і науки України за адресою: www.mon.gov.ua.
Звернути увагу : Зміст пункту Лист – інформатора УОН №1915 від 14.08.2013
Згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі» та методичних рекомендацій для учнів 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів на 2013-2014 навчальний рік, необхідно інформувати керівників загальноосвітніх навчальних закладів , вчителів щодо відсутності проведення оцінювання учнів 5-х класів 2013-2014 навчального року протягом вересня-жовтня. У цей період давати лише словесну характеристику рівню знань, умінь й навичок учнів без виставлення оцінок і мінімально скоротити об’єм домашніх завдань.
Для учнів 6 - 11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01.06.2012 року №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін» (Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №17-22, 2012 р.).
Доповнити та опрацювати питання :
- Пояснювальні записки до чинних програм з предмету,
- авторські концепції змісту підручників, які запропоновані для навчання предмету ,
- змістовне навчальне наповнення, структура та особливості кожного підручника,
- навчально-методичний та дидактичний комплекти до підручника,
- рекомендації до календарно - тематичного планування,
- вимоги до оформлення різноманітних письмових робіт,
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів,
- забезпечення наступності початкової, основної і старшої школи,
- ефективне забезпечення профільної спрямованості у старшій школі
- формування навчального банку медіатеки, відеотеки з предмету